Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Vondrová, Martina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první - teoretické části je vymezen pojem a kompetence školního metodika primární prevence na základní škole. Práce uvádí tři referenční rámce jeho práce - rámec právní, rámec profes- ní a rámec sociální. Tyto rámce vymezují specifické kompetence, možnosti, ale i rizika, která výkon specializované činnosti v praxi přináší. Obecný obraz specia- lizované činnosti ŠMPP je dále rozpracován v těchto oblastech: pozice metodika v prostředí školy, vztah metodika a managementu školy, působení v učitelském sboru, podíl metodika na spoluvytváření školního klimatu a jeho možnosti je- ho ovlivňování. Text dále pojednává o etice pedagogické a sociálně pedagogické práce. Následným popisem konkrétních metod (sociálně pedagogická intervence, facilitace komunikace, vytváření kontraktu, konzultace a supervize) jsou přiblíže- ny možnosti působení metodika ve škole. V závěru teoretické práce jsou zmíněny konflikty dětí a mládeže se zákonnými normami a je představen projekt Systému včasné intervence Ministerstva vnitra. Kapitola o projektu SAHA přináší data o rizikovém chování jedenácti až patnáctiletých na českých základních školách v současnosti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zaměřená na zjištění podmí- nek práce ŠMPP a na zjištění potřebnosti této pracovní...
Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Michálková, Alena ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce s názvem Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se věnuje vzdělávání této cílové skupiny žáků, které je v praxi stále ještě v mnohých situacích nejasné. Důraz je kladen především na poradenskou podporu těmto dětem, která by měla napomoci jejich vzdělávání a to právě ze stran nestátních neziskových organizací. Cílem práce je objasnit tuto problematiku a upozornit na významnou úlohu neziskových organizací, které bývají poněkud opomíjeny. Teoretickými východisky práce se stal žák se sociálním znevýhodněním v kontextu vzdělávání a systém poradenské podpory v České republice. Výzkumná část si klade za cíl pomocí případových studií představit činnosti vybraných neziskových organizací, konkrétně obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, zapsaný ústav v oblasti migrace Poradna pro integraci a zapsaný spolek R-Mosty, které se významně podílejí na poradenské podpoře ve vzdělávání cílové skupiny žáků. Studie jsou zpracovány na podkladě dat získaných z šesti rozhovorů vedených s pracovníky jednotlivých organizací, které doplňuje analýza dokumentů. Na základě výsledků výzkumu je uvedeno doporučení pro praxi, které zmiňuje oblasti, ve kterých by měla být poradenská podpora rozvíjena.
Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Vondrová, Martina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první - teoretické části je vymezen pojem a kompetence školního metodika primární prevence na základní škole. Práce uvádí tři referenční rámce jeho práce - rámec právní, rámec profes- ní a rámec sociální. Tyto rámce vymezují specifické kompetence, možnosti, ale i rizika, která výkon specializované činnosti v praxi přináší. Obecný obraz specia- lizované činnosti ŠMPP je dále rozpracován v těchto oblastech: pozice metodika v prostředí školy, vztah metodika a managementu školy, působení v učitelském sboru, podíl metodika na spoluvytváření školního klimatu a jeho možnosti je- ho ovlivňování. Text dále pojednává o etice pedagogické a sociálně pedagogické práce. Následným popisem konkrétních metod (sociálně pedagogická intervence, facilitace komunikace, vytváření kontraktu, konzultace a supervize) jsou přiblíže- ny možnosti působení metodika ve škole. V závěru teoretické práce jsou zmíněny konflikty dětí a mládeže se zákonnými normami a je představen projekt Systému včasné intervence Ministerstva vnitra. Kapitola o projektu SAHA přináší data o rizikovém chování jedenácti až patnáctiletých na českých základních školách v současnosti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zaměřená na zjištění podmí- nek práce ŠMPP a na zjištění potřebnosti této pracovní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.